DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Toplam Kalite Yönetimi
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
EISL 512
Güz/Bahar
3
0
3
5
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Servis Dersi
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı -
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu ders, Toplam Kalite Yönetimi ve Kalite Yönetim Sistemleri kavramları, Toplam Kalite Yönetimi teknikleri ve İstatistiksel Süreç Yönetimi araçlarının tanıtılması; kontrol çizelgelerini yorumlamak içın gerekli temelinin oluşturulmasını amaçlamaktadır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Kalite ve kalite geliştirmenin temel öğelerini anlayabileceklerdir.
  • Kalite ve kalite geliştirmede karşılaşılan problemlerin stratejik rollerini tartışabileceklerdir.
  • Kalite kavramını, kalite kontrol yöntemlerini ve istatistiksel kalite kontrolünü anlayabileceklerdir.
  • Kalite alanındaki Toplam Kalite Yönetimi ve felsefesi gibi yeni yaklaşımları öğrenebileceklerdir
  • Toplam Kalite Yönetimi aşamaları vasıtasıyla kalite yönetimi metodolojisini uygulayabileceklerdir.
  • İzmir Ekonomi Üniversitesi bünyesinde gerçekleştirilen her türlü akademik çalışmanın ‘Akademik Dürüstlük ve Etik Kurallar’ çerçevesinde gerçekleşmesi gerekmektedir. Detaylı bilgi için: http://isl.ieu.edu.tr/tr/akademik-durustluk
Ders Tanımı Rekabet ve kalite kavramları, Toplam Kalite Yönetimi prensipleri ve uygulamaları, Toplam Kalite Yönetimi araçları ve teknikleri, İstatistik, olasılık, kontrol çizelgeleri, güvenilirlik dersin konuları arasındadır.
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Kalite kavramına Giriş Quality Control. Dale H. Besterfield, 8th Edition, Prentice Hall, New Jersey, 2009. Ünite 1
2 Toplam Kalite Yönetimi’nin prensip ve uygulamaları Quality Control. Dale H. Besterfield, 8th Edition, Prentice Hall, New Jersey, 2009. Ünite 2
3 Toplam Kalite Yönetimi’nin araç ve teknikleri Quality Control. Dale H. Besterfield, 8th Edition, Prentice Hall, New Jersey, 2009. Ünite 3
4 Toplam Kalite Yönetimi’nin araç ve teknikleri Quality Control. Dale H. Besterfield, 8th Edition, Prentice Hall, New Jersey, 2009. Ünite 3
5 İstatistik’in Temel Kavramları Quality Control. Dale H. Besterfield, 8th Edition, Prentice Hall, New Jersey, 2009. Ünite 4
6 Değişkenler için Kontrol Çizelgeleri Quality Control. Dale H. Besterfield, 8th Edition, Prentice Hall, New Jersey, 2009. Ünite 5
7 Ara Sınav
8 Olasılık Teorisi’nin Temel Kavramları Quality Control. Dale H. Besterfield, 8th Edition, Prentice Hall, New Jersey, 2009. Ünite 7
9 Nitelikler için Kontrol Çizelgeleri Quality Control. Dale H. Besterfield, 8th Edition, Prentice Hall, New Jersey, 2009. Ünite 8
10 Nitelikler için Kontrol Çizelgeleri Quality Control. Dale H. Besterfield, 8th Edition, Prentice Hall, New Jersey, 2009. Ünite 8
11 Niteliklerle Kabul Örneklemesi Quality Control. Dale H. Besterfield, 8th Edition, Prentice Hall, New Jersey, 2009. Ünite 9
12 Niteliklerle Kabul Örneklemesi Quality Control. Dale H. Besterfield, 8th Edition, Prentice Hall, New Jersey, 2009. Ünite 9
13 Güvenilirlik Quality Control. Dale H. Besterfield, 8th Edition, Prentice Hall, New Jersey, 2009. Ünite 11
14 Yönetim ve Planlama Araçları Quality Control. Dale H. Besterfield, 8th Edition, Prentice Hall, New Jersey, 2009. Ünite 12
15 Vaka çalışması sunumları
16 Dönemin gözden geçirilmesi  
Ders Kitabı Ders Kitabı: Quality Control. Dale H. Besterfield, 8th Edition, Prentice Hall, New Jersey, 2009. Kitabın powerpoint sunumlarından yararlanılır.
Önerilen Okumalar/Materyaller Total Quality Management. Besterfield, D.H., Besterfield-Michna, C., Besterfield, G.H., and Besterfield-Sacre, M. 3rd Edition, Prentice-Hall, New Jersey, 2003. Principles of Operations Management. Jay Heizer and Barry Render, 6th Edition, Prentice Hall, New Jersey, 2006. Statistical Quality Design and Control. Richard E. DeVor, Tsong-how Chang and John W. Sutherland, 2nd Edition, Prentice Hall, New Jersey, 2007.

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
5
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
5
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
10
Final Sınavı
1
80
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
3
20
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
1
80
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
15
3
45
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
40
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
32
Final Sınavı
1
60
    Toplam
225

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest