Dersin Adı | Toplam Kalite Yönetimi |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EISL 512 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Servis Dersi | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders, Toplam Kalite Yönetimi ve Kalite Yönetim Sistemleri kavramları, Toplam Kalite Yönetimi teknikleri ve İstatistiksel Süreç Yönetimi araçlarının tanıtılması; kontrol çizelgelerini yorumlamak içın gerekli temelinin oluşturulmasını amaçlamaktadır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Rekabet ve kalite kavramları, Toplam Kalite Yönetimi prensipleri ve uygulamaları, Toplam Kalite Yönetimi araçları ve teknikleri, İstatistik, olasılık, kontrol çizelgeleri, güvenilirlik dersin konuları arasındadır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Kalite kavramına Giriş | Quality Control. Dale H. Besterfield, 8th Edition, Prentice Hall, New Jersey, 2009. Ünite 1 |
2 | Toplam Kalite Yönetimi’nin prensip ve uygulamaları | Quality Control. Dale H. Besterfield, 8th Edition, Prentice Hall, New Jersey, 2009. Ünite 2 |
3 | Toplam Kalite Yönetimi’nin araç ve teknikleri | Quality Control. Dale H. Besterfield, 8th Edition, Prentice Hall, New Jersey, 2009. Ünite 3 |
4 | Toplam Kalite Yönetimi’nin araç ve teknikleri | Quality Control. Dale H. Besterfield, 8th Edition, Prentice Hall, New Jersey, 2009. Ünite 3 |
5 | İstatistik’in Temel Kavramları | Quality Control. Dale H. Besterfield, 8th Edition, Prentice Hall, New Jersey, 2009. Ünite 4 |
6 | Değişkenler için Kontrol Çizelgeleri | Quality Control. Dale H. Besterfield, 8th Edition, Prentice Hall, New Jersey, 2009. Ünite 5 |
7 | Ara Sınav | |
8 | Olasılık Teorisi’nin Temel Kavramları | Quality Control. Dale H. Besterfield, 8th Edition, Prentice Hall, New Jersey, 2009. Ünite 7 |
9 | Nitelikler için Kontrol Çizelgeleri | Quality Control. Dale H. Besterfield, 8th Edition, Prentice Hall, New Jersey, 2009. Ünite 8 |
10 | Nitelikler için Kontrol Çizelgeleri | Quality Control. Dale H. Besterfield, 8th Edition, Prentice Hall, New Jersey, 2009. Ünite 8 |
11 | Niteliklerle Kabul Örneklemesi | Quality Control. Dale H. Besterfield, 8th Edition, Prentice Hall, New Jersey, 2009. Ünite 9 |
12 | Niteliklerle Kabul Örneklemesi | Quality Control. Dale H. Besterfield, 8th Edition, Prentice Hall, New Jersey, 2009. Ünite 9 |
13 | Güvenilirlik | Quality Control. Dale H. Besterfield, 8th Edition, Prentice Hall, New Jersey, 2009. Ünite 11 |
14 | Yönetim ve Planlama Araçları | Quality Control. Dale H. Besterfield, 8th Edition, Prentice Hall, New Jersey, 2009. Ünite 12 |
15 | Vaka çalışması sunumları | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Ders Kitabı: Quality Control. Dale H. Besterfield, 8th Edition, Prentice Hall, New Jersey, 2009. Kitabın powerpoint sunumlarından yararlanılır. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Total Quality Management. Besterfield, D.H., Besterfield-Michna, C., Besterfield, G.H., and Besterfield-Sacre, M. 3rd Edition, Prentice-Hall, New Jersey, 2003. Principles of Operations Management. Jay Heizer and Barry Render, 6th Edition, Prentice Hall, New Jersey, 2006. Statistical Quality Design and Control. Richard E. DeVor, Tsong-how Chang and John W. Sutherland, 2nd Edition, Prentice Hall, New Jersey, 2007. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 5 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 1 | 5 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 80 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 3 | 20 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 80 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 3 | 45 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 1 | 40 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 32 | |
Final Sınavı | 1 | 60 | |
Toplam | 225 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest